‘Kimsenin kullanmadığı bir online öğrenme platformuna çok fazla zaman ve efor yatırmak utanılası bir şeydir.’ Growth Engineering adlı öğrenme teknolojileri şirketinin genel müdürü Juliette Denny, eLearning Industry’de kaleme aldığı yazıya böyle başlıyor. Ve ‘insanların ihtiyaç duyduğu her şeyi içeren kapsamlı bir eğitim programınız olsa dahi eğer öğrenenin angajmanını sağlamıyorsa herhangi bir etkisi olmayacaktır’ diye de ekliyor. Denny’nin de belirttiği gibi çalışanların angajmanı sadece etkili eğitimlerin değil, bütün organizasyonun yaşam kanıdır.
Denny bu önemli yazısında, ölçülemeyen hiçbir şeyin yönetilemeyeceğini hatırlatırken, bugün kullanılan öğrenme yönetim sistemleriyle (LMS) çalışan angajmanını ölçmenin kolay olduğunu ifade ediyor. Diğer taraftan kullanılan LMS ne kadar fazla özelliğe sahipse, o kadar fazla metrik elde edilebileceğini vurguluyor.
Temel LMS raporlaması
Denny, yöneticiler yeni bir öğrenme platformu arayışındayken raporlamanın en fazla istenen özelliklerden biri olduğunu kaydediyor. Bu raporlama minimumda hangi öğrenme adımlarının kullanıcıda gerçek bir etki yarattığını gösterirken, diğer taraftan LMS’ler bize birçok gizli veri de sunabiliyor. Denny temel raporlama kapsamında, çalışanların yanıtlama oranlarının, platforma haftalık girişlerin ve harmanlanmış eğitim ortamlarında sınıf eğitimlerine devamlılıkların angajman göstergeleri olabileceğini kaydediyor. Diğer taraftan eğer LMS raporlaması üzerinden yeterince veri elde edilemiyorsa, web analitik üzerinden de birçok verinin elde edilebileceğini kaydediyor. Öğrenenlerin yaşadığı yerden, kullandığı browser ya da araca, platformda geçirdikleri süreye kadar veriler bu yolla elde edilebilecekler arasında.
Oyunlaştırma özellikleri
Denny yazısında geçtiğimiz on yıl boyunca kullanıcı angajmanını geliştirmek için oyun mekaniklerinin öğrenme platformlarına entegre edildiğini hatırlatıyor. Çeşitli başarı rozetleri, ilerleme barları, liderlik tabloları bunlar arasında sayılabilir. Denny oyunlaştırma angajman konusunda oldukça iyi çalıştığı için öğrenme platformu geliştiricilerinin de bunu bir strateji olarak kabul ettiğini ifade ediyor. Yazara göre oyunlaştırma, eğitime tekrar dönmeyi ve içeriği tamamlama oranlarını artırdığı gibi, çalışan angajmanının ölçmek için de daha fazla fırsat yaratıyor.
Sosyal özellikler
Denny’e göre öğrenme platformlarında kullanıcı angajmanını gösteren diğer özellik ise sosyal olanlar. Yazar çalışanlar arasında diyalogu artırmanın katılımı sağlamak için en etkili yollardan biri olduğunu vurgularken, bunun çalışanlardaki var olan entelektüel sermayeyi kapsayabilmenin de önemli bir yolu olduğunu kaydediyor. Denny eğitim ortamın bir sosyal bileşen eklemenin bir dizi ek katılım metriğini de ortaya çıkaracağını belirtiyor.
Denny bir sosyal bileşen olma bağlamında öğrenme platformunda bir haber kaynağı olmasının organizasyonel kültürün atan kalbini gerçek zamanlı olarak izlemeye olanak sağlayacağını kaydediyor. Diğer taraftan gelişkin bir akışkan kültür de akıcı ve aktif bir haber akışıyla sonuçlanıyor. ,
Ya da son girilen içerik haftalar boyunca değişmediyse bu da angajmanı yüksek deneyimler yaratmanın gereğine işaret ediyor. Denny bilgi paylaşımının da bir sosyal özellik olarak önemli olduğunu ifade ederken, çalışanların eğitimleriyle etkileşimleriyle doğru orantılı olarak kendi bilgilerini paylaşmak konusunda daha istekli olduğunu vurguluyor. Denny’e göre kullanıcı angajmanının bir diğer göstergesiyse sorulan sorular. Bu katılımcıların angajman düzeyini göstermesinin yanında, eğitim programının gelişim noktalarına da işaret edebilir.
Denny bu önemli yazısını, çalışanların katılımını ölçmenin onu geliştirme yolundaki ilk adım olduğunu vurgulayarak sonlandırıyor. Yazara göre parmaklarımızın ucundaki daha fazla veri olanağıyla, gerçek sorunların kaynağını tespit edebilir ve daha iyi ve angajmanı yüksek online öğrenme deneyimleri yaratabiliriz.
Denny, J. (2017). Measuring Employee Engagement With Your Learning Management System. https://elearningindustry.com/measuring-employee-engagement-lms adresinden 11 Ocak 2017 tarihinde erişilmiştir.